Sabtu, Disember 29, 2012

Separuh Nyawa....

Fuhh..penatnya...alhamdulillah semua ahli selamat naik dan turun daripada bukit ini..tapi rasanya lebih banyak menyorong daripada mengayuh dalam "funride" kali ini... . Mungkin kali pertama dan terakhir ke sini..usia dah meningkat tak larattt...
Posted by Picasa

Khamis, Disember 13, 2012

Tomato

 Geramnya melihat gugusan buah tomato ini,...cantik dan segar...
Posted by Picasa

Sabtu, Disember 01, 2012

Malang Tidak Berbau....

Semoga Allah melindungi kita dari dugaan ini..semoga mereka besabar atas musibah ini...
Posted by Picasa

Sabtu, November 24, 2012

Cameron Highland dan Buah Strawberry

 Sinonim...bila pergi ke Cameron Highland, Pahang...pasti teringatkan Buah Strawberry...walaupun boleh dibeli di pasaraya...
Posted by Picasa

Isnin, November 12, 2012

Ahad, Oktober 07, 2012

Jom Kayuh...

Jom Kayuh,...sambil sihatkan badan, kita perkukuhkan silaturrahim....Jaga kesihatan..

Sabtu, September 22, 2012

Ada Beraniiii...???

 Untuk meguji keberanian, cubalah aktiviti ini...
Posted by Picasa

Jumaat, Ogos 31, 2012

Bang...Nak Duit Raye....

"Assalamualaikum Bang,...apa nak kira-kira lagi, bagi je.. le..",..

Rabu, Ogos 22, 2012

Alahai..Bakar duit lagi.....

 Raya datang lagi....poketku terbakar dan berlubang lagi.....anak2 melunturkan semangatku untuk tidak membazir lagi pada Raya tahun ini,..isteriku berkata..." Raya setahun sekali...Yang.." Alahai duit aku...jadi abu,,,,
Posted by Picasa

Rabu, Julai 11, 2012

Teluk Batik..Banana Ride

Sesekali bolehlah....jangan sampai lemas udah le...

Ahad, Julai 08, 2012

Demam Bola

 Euro 2012 telahpun melabuhkan tirainya..begitupun demamnya masih terasa lagi...walaupun padangnya berumputkan dedaun kering....semangat bola masih terus membara...
Posted by Picasa

Sabtu, Jun 02, 2012

Sihatkan Badan

 Waktu pagi adalah waktu yang sesuai untuk beriadah dan meningkat stamina diri....Mari berjogging...
Posted by Picasa

Selasa, Mei 22, 2012

Senyum....

 Ini anak siapa ni..??? Anak kecil ini meminta saya memotret gambarnya...alahai manisnya senyuman yang ikhlas dari hati yang masih suci....
Posted by Picasa

Sabtu, Mei 12, 2012

MENARA....

Menara membawa maksud ketinggian...ada menara gading, menara kuala lumpur dan banyak lagi..Tapi di Kuala Lumpur ada terlalu banyak menara walaupun tidak diberikan namanya menara....Saya gayat....

Ahad, April 29, 2012

Pantai Tanjung Balau, Desaru

Suasana petang di pantai Tanjung Balau, Desaru amat indah dan menenangkan mata yang memandang...bagi yang tahu menilai....

Jumaat, April 20, 2012

Pagi Di Tanjung Balau

Bot-bot ini setia menunggu untuk berbakti tuannya yang masih bersiap untuk pergi mencari rezeki di laut.

Ahad, April 15, 2012

Jeti Tanjung Balau

Tanjung Balau, Kota tinggi, Johor, satu destinasi percutian yang menarik. Terdapat Muzium Nelayan dan Perkampungan Nelayan yang boleh dilawati selain menikmati suasana pantai yang indah. Jom Cuti-cuti Malaysia.

Jumaat, Mac 16, 2012

Serindit

 Berwarna hijau dengan warna pipi pinang masak, burung yang terbang dalam kumpulan ini semankin sukar dilihat...
Posted by Picasa

Selasa, Mac 13, 2012

Melaka River Cruise

Menyusuri Sungai Melaka pada malam hari amat menghiburkan dan indah pemandangan. (Melaka River Cruise - Melaka Bandaraya Bersejarah)

Rabu, Mac 07, 2012

Bangau..Ooo..Bangau

Musim hujan ni,...sang bangau sibuk mencari makan di gigi air paya...mencari cacing, pacat dan lintah....(Pusat Latihan UiTM, Kampung Gajah, Perak)

Sabtu, Februari 18, 2012

Bulan Mengambang..Pak Ngah lah balik...

Bulan mengambang di bulan Rabi Al-Awwal, menerangi malam...Bulan mulia bulan keputeraan Baginda Rasulullah..Nabi Muhammad SAW. Marilah berselawat mengingati Rasulullah....(Pekan Jementah, Segamat)

Isnin, Februari 06, 2012

Pengail Setia

Di malam yang semakin larut , si Pengail tetap setia menunggu sang ikan...insyaAllah ada rezeki tu adalah ikannya...Sabarrrr...( Sungai Kuantan, Kuantan, Pahang)

Jumaat, Januari 13, 2012

Pisang di Janda Baik

Saya terjumpa setandan pisang berwarna merah jambu ini di Janda Baik, Pahang. Tak tau pula apa namanya?? (Kampung Janda Baik, Pahang)